søndag 15. februar 2009

10 saker du kanske inte visste om mig

Jag har blivit utmanad av Elisabeth att berätta 10 saker som kanske många inte vet om mig.
* Min moster (mammas lillasyster) är gift med min farbror (pappas lillebror), så mina kusiner Mikael, Fredrik, Niklas och Marie är så nära att vara mina syskon det bara går, utan att vara det.
* Jag dansade bugg i en uppvisningsgrupp när jag gick på gymnasiet.
* Jag hade en morfar som hjälpte Norge att smuggla flyktingar till Sverige under andra världskriget.
* Jag är väldigt höjdrädd.
* Jag kunde ha hetat Inez Saimi om min gammelmormor (oldemor) hade fått som hon hade velat. Inez efter mormor och Saimi efter farmor.
* Jag samlar på elefanter.
* Jag har hetat Lindgren, Hållstam, Olofsson, Hjallar, Olofsson och nu Frantzen i efternamn.
* Jag klarade av konststycket att få punktering två gånger samma dag, en gång när jag bodde i Tromsø (som tur är har jag aldrig fått punktering igen efter det, peppar, peppar...).
* Jag älskar att sjunga.
* Jag bestämde mig redan som 12-åring för att bli datacivilingenjör. Men jag blev lärare...

Jag sänder utmaningen vidare till
Maria
Mirabyll
Anette

1 kommentar:

Pyzzlis sa...

Hej,
Jag valt ut dig till en utmaning jag fått från en blogg. Hittade dig via den blggen. Hoppas du tycker det är lite kul med denna utmaning.
/Pyzzlis
http://www.pyzzellandet.blogspot.com