søndag 12. oktober 2008

Scrappeträff

Igår var jag på träff hos Gry. Vi var fyra damer på besök hemma hos henne, hennes två barn och min dotter. Vi hade det verkligen trevligt! Som vanligt får man inte gjort så specielt mycket, men det är ju så socialt och man får en massa inspiration och tips. Jag gjorde färdigt en LO och började på en annan.


Vi blev alla eniga om att detta måste vi göra om lite oftare och att vi ska turas om att vara värdinnor för en liten scrappe/kort-klubb. Det hade verkligen varit kul om vi kunde få till det!

1 kommentar:

Mirabyll sa...

Tjingeling! Du frågade om TheFontThing. För att synas i programmet måste typsnittet vara uppackat. När du laddar hem nya fonter från nätet är de zippade (nerpackade). Har du packat upp dem? Sedan måste du veta var dina fonter finns på datorn. I TheFont Thing finns en Browse-ruta där du kan leta upp fonterna som du vill titta på. Det är smart att ha alla på samma ställe, gör en särskild map. Om du inte ska ladda hem så många kan du lägga dem direkt i C: => Windows => Fonts där de installerade fonterna på datorn finns. Jag har 2000 fonter hemma och kan inte ha alla installerade så jag har en annan mapp och installerar bara de som jag vill använda just nu. TheFontThing kan visa fonterna även om de inte är installerade. Ja... annars vet jag inte... hör av dig igen om det krånglar! // Mirabyll